frågor & Svar
Hur långt innan behöver jag boka flyttstädning eller flytthjälp?
Vi rekommenderar att du bokar din flytthjälp och flyttstädning minst en vecka i förväg om du vill ha en tid runt månadsskiftet. Annars går det bra att boka några dagar innan resterande dagar av månaden. Du kan självklart alltid ringa oss i sista minuten för att höra om vi har lediga tider.
Vad ska jag tänka på innan en flyttstädning?
När du lämnar din bostad innan en flyttstädning ska bostaden vara tom, kyl och frys ska stängas av kvällen innan (lägg en handduk under). Om du har bokat en flyttstädning efter kl.16:00 är det viktigt att meddela oss om du har planer på att lämna kvar lampor i bostaden. Du bör även meddela om du lämnar kvar något som inte tillhör lägenheten och som INTE ska slängas. Du behöver meddela oss om det finns fönster som är svåråtkomliga eller är svåra att öppna (exempelvis på grund av fönsterramarna är gamla/slitna).
Hur överlämnar jag nycklar inför flyttstädningen eller flytthjälpen?
Om du eller någon annan inte kan vara på plats vid den överenskomna tiden för att öppna åt personalen går det bra att lämna nycklar med bud till oss.
Vad ingår inte i en flyttstädning?
I flyttstädningen ingår inte rengöring av vattenlåsen under kranarna, städning av balkong och invändig rengöring av diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare. Självklart kan du lägga till detta i din bokning.
Hur bokar jag era tjänster?
Du kan fylla i vår kontakt/offertformulär på hemsidan med din förfrågan. Vår kundtjänst kontaktar dig inom kort för att hjälpa dig med den tjänst du är intresserad av samt skickar alltid ut en skriftlig offert per mail eller brev. Efter att du läst offerten och godkänt detta skickas en bokningsbekräftelse till dig så du vet med all säkerhet att tjänsten är bokad. Du kan också ringa eller maila in din förfrågan.
Jobbar ni helger? Kostar det extra?
Självklart. Det kan tillkomma yttligare helgtaxa under Helger! Fråga oss ifall det gäller just dig
Vad händer om något går sönder?
Vi innehar ansvarsförsäkringar som täcker alla eventuella skador om olyckan skulle vara framme. Dock vill vi påpeka att det är viktigt att man packar rätt för att försäkringsbolaget ska godkänna en ev. skadeanmälan. Du kan läsa mer om hur du kan packa rätt på vår hemsida eller kontakta vår kundtjänst för hjälp med detta.
Hur fungerar RUT och ROT-avdraget?
RUT- och ROT-avdrag är en skattesubvention som tillsammans består av en pott om 50.000 kr/ person / år. Själva RUT-delen som t.ex innefattar flyttjänster, trädgårdsservice, städning mm. uppgår till 25.000 kr per person per år för privatpersoner under 65 år. Är man över 65 år har man rätt att nyttja upp till 50.000 kr för RUT-tjänster. För RUT-tjänster gäller det 50% skattereduktion och för ROT-tjänster som t.ex. innefattar hemmafix, byggarbeten mm. Gäller det 30% skattereduktion. Om man är osäker på om har rätt till att nyttja RUT-avdrag vid köp av t.ex. flyttjänster kan man enkelt ta reda på detta genom att kontakta Skatteverket.
50 % RUT AVDRAG PÅ FLYTTHJÄLP
SNABB OFFERTFÖRFRÅGAN
Har du ont om tid och vill veta vad våra tjänster kostar eller få hjälp med en kombinationstjänst? Skicka en snabb offertförfrågan nedan. Vi kontaktar dig så snart vi kan.